2006-04-28

Sunuş ve Tartışma Grupları

UİP dersinde Mayıs ayında sunuş veya tartışma yapacak öğrencilerin olası sunuş veya tartışma tarihleri için şu adresteki geçici bilgilere bakılabilir:
http://www.kibritcioglu.com/uip-odev/

2006-04-27

2006.04.27: "Parasal Birlik", "Optimum Para Alanı" ve "Ticaret Ambargoları"


27.4.2006 Perşembe günü 9:30 - 12:20 saatleri arasında yapılan üç derste, önce UIP_2006-07.ppt dosyasından ayrılan bazı slaytlarla hazırlanan ve UIP_2006-08.ppt dosyası olarak adlandırılan yeni slayt dosyası yardımıyla, "parasal birlik" ve "optimum para alanı" literatürü ele alındı. Öğrencilerin özellikle "simetrik" ve "asimetrik şok" kavramlarını iyi anlayacak biçimde ek araştırma ve okuma yapmaları gerektiği vurgulandı. Daha sonra ise, UIP_2006-07.ppt dosyasının sonlarındaki "ticaret ambargoları"nın refah etkileri konusu, Lindert & Pugel (1996: Bölüm 11) yardımıyla incelendi.

Dikkat: SBF kayıtlarına göre 103 öğrencinin almakta olduğu ve arasınav öncesinde genelde 55-65 (!) kadar öğrencinin katıldığı UİP derslerine, arasınavdan sonraki ilk 5 derste 30'dan (!) daha az öğrencinin katılmış olması, bu yeni devam oranının kalıcı hale gelmesi (!) durumunda, 14 Haziran 2006'da yapılacak final sınavındaki genel başarı oranının oldukça düşük olacağına işaret etmektedir! Dersleri izlemesi gerekip de izlemeyen öğrencilerin bu hususa dikkat etmeleri özellikle zorunludur.

Derste ele alınan konularla ilgili, yararlı ek okuma önerileri (slayt dosyaları hariç):

2006-04-26

2006.04.26: Gümrük Birliğinin Etkileri


Arasınavlar sonrasında, 26.4.2006 Çarşamba günü 9:30 - 11:20 saatleri arasında yapılan iki derste, önce arasınav ile ilgili kısa bir değerlendirme yapıldı, daha sonra ise UIP_2006-07.ppt dosyası yardımıyla, "gümrük birliği"nin statik etkileri hakkındaki kısmi denge analizi ele alındı. Ayrıca, "ortak pazar" ve "ekonomik birlik" konuları da kısaca özetlendi.

2006-04-21

UİP Arasınav Sorularının Yanıtları


21.4.2006 günü saat 12:00-12:20'de test biçiminde yapılan UİP arasınavının doğru (8 puanlık) yanıtları aşağıdaki gibidir:
1) c, 2) d, 3) b, 4) e, 5) c, 6) a, 7) c, 8) d, 9) b, 10) d, 11) a, 12) e, 13) c.

Soru kağıdının doğru yanıtlar üzerinde işaretli olan bir örneğine "buraya" tıklayarak ulaşabilirsiniz.

2006.04.21: UİP Arasınavı

AÜSBF'de 12.4.2006-21.4.2006 arasındaki derssiz dönemde, 21.4.2006 Cuma günü saat 12:00'da UİP dersinin arasınavı yapılacaktır. Bu sınava, bugüne dek derslere ortalama 40-45 kadar öğrenci devam ediyor olmakla birlikte, dersi almakta olan 107 öğrencinin tamamının katılması beklenmektedir.

Gerek bu arasınavda, gerekse final sınavında öğrencilerin yanlarında birer "hesap makinesi" bulundurması yararlı olacaktır. (Dikkat: Sınav sırasında hesap makinesi alış-verişi kesinlikle yasak olacaktır!)

Bütün öğrencilerin, kendi numaralarının ait olduğu salonda sınava girmesi gerekmektedir:

226: 90-314 - 02-329
227: 02-331 - 03-343
228-A: 03-346 - 03-630

2006-04-06

2006.04.06: Bölgesel Ticaret Anlaşmaları ve Serbest Ticaret Alanları


6.4.2006 Perşembe günü 9:30 - 12:20 saatleri arasında yapılan üç dersin ilkinde 10 soruluk kapsamlı bir "quiz" yapıldı. Sınava; dersi almakta olan 107 öğrenciden sadece 41'i katıldı! (Derse giren bir öğrenci yoklama kağıdını imzaladığı halde sınav kağıdını teslim etmedi.)

Tek blok şeklinde yapılan ikinci ve üçüncü derslerde ise, önce 1950'lerden bu yana dünyada imzalanan "bölgesel ticaret anlaşmaları"nın genel özellikleri üzerinde duruldu, daha sonra ise "serbest bölge", "tercihli ticaret anlaşması", "serbest ticaret alanı anlaşması" konuları ele alındı. Arasınavlar sonrasında 26.4.2006 Çarşamba günü yapılacak ilk derste "gümrük birliği" konusunun ele alınacağı belirtildi.


Derslerde kullanılan veya sözü edilen makale ve sunuş dosyaları:

2006-04-05

2006.04.05: Stratejik Ticaret Politikası


5.4.2006 Çarşamba günü 9:30 - 11:20 saatleri arasında yapılan iki derste, UIP_2006-06.ppt dosyası yardımıyla, özellikle 1980 ve 1990'larda gelişmiş ekonomilerde uygulanan korumacı politikaların dayanağını oluşturan "stratejik ticaret politikası" (Krugman & Onstfeld, 2006, Bölüm 10 ve 11) argümanı ele alındı. Anlatım ın ana eksenini "Brander-Spencer Analizi" oluşturdu.

Öğrencilere, yarınki derste kapsamlı bir "quiz" yapılması olasılığının oldukça yüksek (!) olduğu belirtildi.